czesci-motor.pl -> simson


Dane techniczne     Modele     Docieranie     Przerwa zimowa   

Remont silnika    Ciekawe Filmy    Schematy   


Simson s51 - najpopularniejszy motorower lat 80'

simson s51

Simson S51 - motorower produkowany w Niemczech od roku 1980 do 1990. Wyposażony został w silnik spalinowy o pojemności 50 cm3 i mocy 3,7 KM przy 5500 obr/min i momencie obrotowym 5Nm przy 4800 obr/min. Produkowany był w wielu różnych wersjach o skrzyniach 3 i 4 biegowych.


Model s51 jest najbardziej znanym motorowerem ze stajni Simsona. Opisy wszystkich jego wersji znajdziesz w zakładce "modele".

Simson s51 produkowany był od 1980 roku w fabryce VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl, należącej do unii przedsiębiorstw IFA, w której to produkowane były samochody, motocykle i rowery. Konstrukcja Simsona s51 szybko zyskała uznanie wśród młodych motocyklistów. W roku 1988 na jego wzór stworzono motorower Romet Chart 210, który okrzyknięto "polskim Simsonem" .

W zgodzie z obowiązującymi w naszym kraju przepisami motorower jest to poiazd poruszany za pomocą silnika spalinowego o pojemności skokowej do 50 cm3. Konstrukcja pojazdu powinna ograniczać szybkość jazdy do 45 km/h. Niektóre modele motoroweru Simson nie dopełniają tych warunków przez co teoretycznie w świetle naszego prawa powinny być uznawane za pełnoprawne motocykle, które wymagają już posiadania prawa jazdy co najmniej kategorii A1. Simsony są produkowane w kilku modelach odróżniających się wyglądem, zastosowaniem oraz osiągami.

W książce pt. "Jeżdżę motorowerem Simson", Wernera Erharda możemy znaleźć informacje iż, nie jest dozwolone przeprowadzanie w jednostce napędowej takich zmian, które mogłyby prowadzić do zwiększenia prędkości obrotowej oraz mocy (np. korekta ustawienia faz rozrządu, podniesienie stopnia sprężania czy też zamontowanie gaźnika o większym przelocie). Mimo to na aukcjach internetowych bez problemów możemy kupić zestaw tubingowy o pojemności 60 lub 70 cm3, który w znacznym stopniu zwiększa osiągi naszego motoroweru, jeśli się przyłożymy jeszcze bardziej i przeglądniemy oferty zagranicznych producentów części, możemy się natknąć na zestawy przekraczające 100 cm3, pamiętajmy przy tym, że po zamontowaniu takiego zestawu, nasz pojazd w świetle prawa staje się motocyklem i w czasie kontroli drogowej może spotkać nas przykra niespodzianka.